Girls & Boys

visuele identiteit

Ondanks het feit dat Girls & Boys beschikte over een trouw klantenbestand, was de directie ervan overtuigd dat de verouderde winkeluitstraling niet overeenkomt met hun ware identiteit en onderscheidende winkelformule. Üppig is gevraagd om op basis van de functionele waarden (servicegericht, klantvriendelijkheid en kennis van de doelgroep) en emotionele waarden (laagdrempelig, warm, vriendelijk en ‘niet al te netjes’) een nieuw winkelconcept te realiseren.

Na een grondige analyse vormden ‘create your own style’ en bewegingsvrijheid voor merken en producten de belangrijkste uitgangspunten voor het concept ‘Mengen en Mixen’. Het concept is in het winkelinterieur doorvertaald naar drie thema’s: vintage, new eco en upperclass. De combinatie van deze drie thema’s activeert bij de doelgroep 10 tot 16 jarigen een merkbeleving waar zij zichzelf volledig in kunnen herkennen. Het ‘herkennen’ komt ook terug op de dynamische webshop, waar de bezoeker het kledingassortiment letterlijk mengt en mixt en daardoor meteen ziet of een outfit daadwerkelijk bij hem of haar past. Verder is naast een concept en basisontwerp ook de architectuur van de winkel aangepast. De winkelpui is vervangen voor een transparante gevel en de eerste etage is zichtbaar gemaakt door een vide. Door deze metamorfose is het verkoopvloeroppervlak verdubbeld en kunnen de klanten overzichtelijk en ontspannen winkelen.

Met het concept ‘Mengen en Mixen’ onderscheidt Girls & Boys zich krachtig en effectief op zowel online als offline niveau. En dat blijkt, want binnen korte tijd is door de herprofilerering de omzet van de winkel flink gestegen!

toepassingen
visuele merkidentiteit, concept en basisontwerp winkel, website,  interieur design, banieren, posters, tassen en ontwerp voor aanpassing interieurarchitectuur

GAB_concept-02


concept: mix and match



GAB_concept_picture


kleurdefinitie



GAB_concept-05


huisstijl lettertypen



GAB_concept-03


huisstijl uitingen



GAB_huisstijl-01


toepassingen



GAB_banieren

GAB_huisstijl-02
GAB_shopping-bag

© 2007 - 2014 Üppig

© 2007 - 2014 Üppig