Fotoacademie

De Fotoacademie is de grootste en meest ambitieuze hogeschool voor fotografie in Nederland. Naast de vierjarige HBO opleiding kunnen er ook cursussen worden gevolgd in deeltijd. Fotoacademie heeft momenteel acht vestigingen door het land.

visuele identiteit

 
De fotoacademie kent een aantal merken: de Fotoacademie, Fotogram, Fotoschool en Fotogalerie. De vraag om een nieuw logo te ontwerpen resulteerde in een speciaal ontworpen lettertype die alle merken visueel verbind en waarbij telkens het woord ‘FOTO’ een kleur bekent. De letters zijn gebaseerd op het idee ‘focussen’, het scherpstellen, en het ontwikkelen van een manier van kijken die voor iedere fotograaf evident is.

toepassingen
Visuele identiteit, website, gevelbelettering, signage, postercampagne, folders en brochures.

lees meer

campagnes

 

boek / brochure ontwerp

 
Brochure 2011

lees meer

 
Informatieboekje voor FotoFestival Naarden (FFN) met een overzicht van werk van fotografen die op het festival aanwezig zijn.

lees meer

 
Jaarlijkse brochure om leerlingen te informeren over het onderwijsaanbod. Het concept van dit jaar laat de beelden doorlopen op de achtereenvolgende pagina's. Het effect van fotografie als een dynamisch proces.

lees meer

 
Jaarlijkse brochure om leerlingen te informeren over het onderwijsaanbod. Het concept van dit jaar is "fotolijst" en doorvertaald naar de backcover van de brochure van waaruit een staander kan worden gevouwen.

lees meer

 
Jaarlijkse brochure om leerlingen te informeren over het onderwijsaanbod. Concept van dit jaar visualiseert de doordruk techniek bij het afdrukken. Op de achtereenvolgende pagina's is het beeld van de vorige pagina subtiel te zien.

lees meer

© 2007 - 2014 Üppig

© 2007 - 2014 Üppig