Biosafe

visuele identiteit

Biosafe Groep SA is een internationaal medisch technisch bedrijf opererend vanuit de Genève-regio in Zwitserland. Marktleider op het gebied van volwassen stamcel therapie, ontwikkelt en distribueert het innovatieve oplossingen voor zowel de stamcel-banken als voor regeneratieve medische toepassingen. De Sepax machine is Biosafe's voornaamste product en het enige volledig geautomatiseerde systeem ter wereld, hetgeen op een veilige en efficiënte wijze stamcellen onttrekt uit bloed.

Üppig is gevraagd om de strategische richting van het bedrijf verder te verdiepen en vorm te geven. Daarvoor heeft Üppig, in samenwerking met merkenstrateeg Trudelies van der Poel, een visie en een missie geformuleerd waardoor het bedrijf vanuit de essentie kan gaan handelen. De kern van het verhaal is dat de grootste potentie van leven zich in het menselijk lichaam bevindt. Biosafe levert het gereedschap om deze potentie optimaal te benutten en voor iedereen toegankelijk te maken. Vandaar de pay-off: Biosafe — link to life.

De strategie is doorgevoerd en vertaald in de basiselementen. Het logo is vernieuwd en heeft nu een duidelijk link met de herkomst van het merk (Zwitserland — techniek, precisie) en heeft het een associatie met het medische  (Rode Kruis). De kleuren refereren aan aardtinten en de fotografie toont meer menselijkheid en emotie. Üppig werkt nu aan de website en communicatie materiaal voor de nieuwe markten: Azië en de Verenigde Staten.
BIO_identity_2010_concept-02
BIO_identity_2010_concept-10

conceptbeeld



BIO_identity_2010_concept-03

kleur definitie



BIO_identity_2010_concept-04

typografie



BIO_identity_2010_concept-08

beeldtaal



BIO_identity_2010_concept-05

Sepax 2 machine



BIO_identity_2010_concept-06

Branding Sepax 2 machine



BIO_identity_2010_concept-07

toepassing



BIO_identity_2010_concept-09



© 2007 - 2014 Üppig

© 2007 - 2014 Üppig